Pakowanie i wysyłka opon kurierem DHL

Data dodania: 2020-06-22


DHL jest jedną z największych i najbardziej znanych firm kurierskich. Za jej pośrednictwem wysyłane są różnego rodzaj przesyłki. Oczywiście istnieje także możliwość wysyłki opon i według statystyk ten sposób na dostarczenie nowych, czy używanych opon jest coraz bardziej popularny. Zakup opon w sieci bardzo się opłaca, ponieważ internetowe ceny są znacznie niższe, niż te w standardowych sklepach, czy salonach. Każda firma kurierska ma swoje zasady prawidłowego sposobu pakowania opon, do wysyłki, jednakże DHL wyróżnia się wyjątkowo różnorodnymi metodami, które są dopuszczone.


Karton, owijka czy stretch, czyli multum możliwości


Prawidłowy sposób zapakowania opon jest najważniejsze, ponieważ pozwala na skuteczną wysyłkę. W DHL istnieje kilka sposobów na to, by prawidłowo zapakować opony do wysyłki. Dzięki różnorodności metod pakowania nie jesteśmy tak bardzo ograniczeni, jak w przypadku innych firm kurierskich. Jako przesyłki standardowe przewoźnik przyjmuje przesyłki zawierające opony o średnicy mniejszej lub równej 60 cm i wadze do 31,5 kg bez felg (opakowane i z naklejonym listem przewozowym, jak na poniższych przykładach). DHL wyróżnia cztery sposoby prawidłowego pakowania opon:

1. Opona bez opakowania – opona musi być owinięta owijką z taśmy klejącej. Następnie należy w taki sposób nakleić list przewozowy, by kod kreskowy znajdował się on bezpośrednio na rancie opony. To bardzo ważne, gdyż tylko opony z prawidłowo naklejonym listem przewozowym dopuszczone są do wysyłki. Opony z listem przewozowym przyklejonym bezpośrednio do jej powierzchni, nie są przyjmowane.


2. Opona opakowana w karton – arkusz kartonu powinien być dokładnie owinięty wokół opony w taki sposób, by zakrył on powierzchnię opony zarówno od góry, jak i od dołu. Całość musi być zabezpieczona taśmą polipropylenową, aby uniemożliwić wysunięcie się opony w trakcie przesyłki. List przewozowy należy nakleić na największej powierzchni.


3. Opona w folii stretch – opony opakowane w folię stretch można wysyłać pojedynczo, lub także i podwójnie. Wysyłając je podwójnie należy pamiętać, by ustawić je na sobie maksymalnie równo. Następnie trzeba owinąć opony (lub oponę) w taki sposób, by stworzyć warstwę, która wytrzyma podczas transportu. List przewozowy naklejamy na płasko, aby łatwo można było odczytać kod kreskowy.


4. Dwie opony zapakowane razem – opony wysyłane w ten sposób, powinny być połączone w co najmniej trzech miejscach taśmą polipropylenową. Następnie trzeba owinąć opony owijką z taśmy klejącej, po czym należy nakleić list przewozowy w taki sposób, by kod kreskowy znajdował się na rancie opony.

 

Przesyłka standardowa, bez dopłat dodatkowych, to:

- pojedyncza opona

- opona owinięta w poprzek bieżnika folią stretch lub samoprzylepną na szerokość litu przewozowego

- opona zapakowana w karton zamknięty o regularnych kształtach zaklejony jedynie taśmą klejącą

- opona owinięta arkuszem kartonu lub zakryta z góry i dołu okrągłymi arkuszami kartonu, w obu przypadkach katron sztywno przytwierdzony tak aby opona się nie wysunęła

- opona owinięta w całości folią stretch

 

Przesyłka niestandardowa, z dopłatami dodatkowymi to:

 - dwie opony połączone ze sobą i w całości owinięte folią stretch w sposób uniemożliwiający przemieszczanie się między nimi

- dwie opony połączone ze sobą taśmą klejącą w poprzek bieżnika na szerokość listu przewozowego oraz spięte taśmą polipropylenową przynajmniej w 3 miejscach


Pamiętaj o dokładnym zapakowaniu opony

Warto jeszcze raz podkreślić, że odpowiednio starannie zapakowana opona jest gwarantem tego, że nasza przesyłka dotrze spokojnie w docelowe miejsce. Co więcej, źle zapakowane opony są po prostu nieprzyjmowane do wysyłki, dlatego dokładność i trzymanie się powyższych zasad jest niezwykle istotne.

 

Przykład zapakowania opon, które nie zostaną przyjęte do przewozu

-opony z listem przewozowym przyklejonym bezpośrednio na oponę

- dwie opony połączone ze sobą w sposób nietrwały

- opona owinięta folią stertach w niestaranny sposób z elementami odstającymi od bryły przesyłki

Pamiętaj aby przy składaniu zlecenia zadeklarować odpowiedni rodzaj opakowania. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z naszym Biuro Obsługi Klienta





Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x