Jak prawidłowo wycenić przesyłkę? Uniknij dopłat!

2019-10-28

Nasz kalkulator został tak skonfigurowany, aby ułatwić Ci wycenę, ale i rzetelnie podać finalny koszt. Jednym z wielu elementów procesu jest konieczność zdeklarowania rodzaju opakowania. Pamiętaj aby deklarować właściwy rodzaj opakowania wierzchniego.

Możesz wybrać:

karton regularny – jest to przesyłka standardowa i jednocześnie najtańsza u każdego z przewoźników. Tu nie musisz obawiać się nieoczekiwanych, jak i dodatkowych kosztów;
folia stretch – przyjęliśmy odgórnie, że dla każdego przewoźnika jest to przesyłka obciążona dodatkowymi opłatami. Jest to element niestandardowy, który polega konieczności dodatkowej obsługi podczas przeładunków; karton o regularnym kształcie owinięty folia to niestandard. 
foliopak kurierski – przesyłka standardowa. Jednak zwróć uwagę, by nadać przesyłkę w foliopaku przewoźnika, z którego będziesz korzystać. Nie łącz ich, gdy przedmiot nie zmieści się w jeden. Nie zapomnij też o odpowiednim zabezpieczeniu wnętrza przed przecięciem;
tuba/kształt cylindryczny – niemal u każdego przewoźnika to niestandard, wyjątkiem są przesyłki o określonych wymiarach w InPost, napisz do nas po więcej informacji;
opona 1 szt. – liczba opon połączonych razem robi jednak różnicę, bowiem są przewoźnicy, dla których jedna opona to standard;
opona 2 szt. – aktualnie maksymalna liczba opon, które możesz połączyć w jedną przesyłkę przyjmowaną do przewozu to dwie sztuki. Naturalnie będzie to niestandard u każdego kuriera. Jeśli połączysz więcej opon pamiętaj o wadze, owinięciu kartonem i folią stretch, wtedy jest to rodzaj opakowania “folia stretch”;
koła i felgi – zawsze niestandard, pakując do przewozu, zabezpieczon je kartonem;
nieregularny kształt – jak nazwa sugeruje jest to niestandard; pamiętaj, że każdy wystający element z paczki z automatu będzie niestandardem. Jesteś zobligowany do odpowiedniego zabezpieczenia takiej przesyłki.
rower – niestandard zakładając, że jest zabezpieczony kartonem i folią stretch, wersja w pudełku fabrycznym będzie opakowaniem “karton regularny”;
moto – zawsze niestandard, części i elementy karoserii możesz zapakować do regularnych kartonów lub foliopaków i wysyłać jako “karton regularny” lub “foliopak kurierski ”.

Nie zapomnij, że dodatkowe opłaty naliczane są wyłącznie przez przewoźników na podstawie weryfikacji w magazynach przeładunkowych. FastPost.pl nie odpowiada za działanie firm kurierskich, ale chętnie pomagamy w ewentualnym procesie reklamacyjnym.

Więcej o pakowaniu znajdziesz na naszym Blogu. Czytaj więcej