Wysyłka opon, Jak zapakować i wysłać opony?

Data dodania: 2021-09-17


Opony to najczęściej wysyłana część samochodowa. Czy można się temu dziwić? Szczególnie na przełomie zimy i wiosny, a także jesieni i zimy kurierzy sami podkreślają, że tak zwane „gumy” oblegają magazyny. Wysyłane są w różnej formie, najczęściej jednak w paczkach standardowych, czasem nawet na palecie. Jak wysłać opony, aby były bezpiecznie przetransportowane do klienta? O czym pamiętać, aby cena wysyłki nie była mocno wygórowana? Jest kilka kwestii, jakie trzeba wziąć pod uwagę - wtedy można mieć pewność udanej transakcji z klientem, jeśli na przykład prowadzisz sklep internetowy oferujący opony.

Długość (cm):
Szerokość (cm):
Wysokość (cm):
Waga (kg):




Jak zapakować opony dla kuriera?

Przede wszystkim pakowanie opon to czynność, która spędza sen z powiek osobom wysyłającym ogumienie. Jak się jednak okazuje, nie taki diabeł straszny. Przede wszystkim należy pamiętać, że prawdopodobnie nie będzie możliwa wysyłka całego kompletu jedną przesyłką. Firmy kurierskie zachęcają do tego, aby przesyłka opon kurierem obejmowała jedną lub ewentualnie dwie sztuki. Takie ogumienie zapakować można na kilka sposobów. Wystarczy jedynie obkleić oponę taśmą klejącą, na której znajdzie się list przewozowy. Możliwe jest także owinięcie kartonem opony, a następnie związanie go elastycznymi taśmami bądź taśmą klejącą. To jednak nie koniec - decydując się na wysyłkę dwóch opon jednocześnie, możesz postawić na folię stretch i taśmę klejącą, ewentualnie wybrać pierwszy sposób, czyli obkleić taśmą jedną część opony, a w pozostałych miejscach spiąć taśmami spinającymi PP.

Zasady firm kurierskich – niewielkie różnice

Należy zauważyć, że każda firma kurierska ma nieco inne zasady, jeśli chodzi o to, jak zapakować opony do wysyłki. Najczęściej jednak chodzi o różnice w rodzaju paczek. Jedna firma uzna, że opony o średnicy mniejszej lub równej 60 centymetrów mogą być paczkami standardowymi, inna z kolei podniesie tę wartość do 70 centymetrów. Tak też będzie w przypadku wagi, choć trzeba zauważyć, że jedna lub dwie opony nie ważą tak dużo, jak same felgi czy koła. Jak wysłać opony kurierem, aby sprostały oczekiwaniom firmy, z którą współpracujesz? Najlepiej wybierz jeden ze sposobów, o których napisaliśmy powyżej.

Średnica opony, a cena paczki – czy ma to znaczenie?

Koszt wysyłki 4 opon różni się znacznie od nadawania czterokrotnie jednej paczki zawierającej jedną oponę. Na pewno drożej wyjdzie wysłanie czterech sztuk jednocześnie. Na cenę wpływa nie tylko waga, ale też średnica opony. Wszystko dlatego, że im jest ona większa, tym większe prawdopodobieństwo, że paczka zostanie zaliczona do niestandardowych, a wtedy rosną nie tylko koszty, ale również wydłuża się czas transportu. Firmy kurierskie mają nieco inne zasady w tej kwestii. Najpopularniejsza mówi jednak, że jeśli średnica opony przekroczy 60 centymetrów, to będzie ona zaliczona do paczek niestandardowych. Trzeba tutaj jednak zaznaczyć, że w wielu przypadkach, nawet jeśli średnica wyniesie mniej, ale opony będą w jednej paczce dwie lub więcej, znów trzeba będzie mówić o przesyłce niestandardowej.

Pakowanie niestandardowe opon – jak nie chcąc, zapłacić więcej?

Jakim kurierem wysłać opony, aby nie zapłacić za paczkę dużo? Tak naprawdę nie ma to większego znaczenia, choć ceny mogą się nieco wahać. Nie może się to jednak równać z tym, ile przyjdzie Ci zapłacić za paczkę niestandardową. Jeżeli jednak chcesz dokładnie porównać ceny i sprawdzić, ile kosztuje wysłanie opon kurierem DHL, DPD czy innym, to możesz skorzystać z platformy FastPost. Sprawdzisz tam także, jakim kurierem najtaniej wysłać opony, a następnie bez zbędnych formalności nadasz swoją paczkę. Wracając jednak do pakowania, to aby paczka nie została uznana za niestandardową, musisz pamiętać o tym, że może się w niej znajdować tylko jedna opona. Co więcej, średnica nie może przekroczyć tej, jaka została umieszczona w regulaminie przewoźnika.

Przesyłka standardowa – jak tanio wysłać opony?

Jeśli chcesz mieć pewność, że przesyłka, którą wysyłasz będzie standardowa, to umieść oponę w pudełku kartonowym o regularnych kształtach. Wtedy unikniesz większych kosztów, czas dostawy będzie krótszy, a o ochronę opony zadbasz sam. Na przykład włożysz do środka kartonowego pudełka folię bąbelkową. Wysłanie opon kurierem w formie standardowej wiąże się bowiem z tym, że pracownicy nie będą specjalnie traktować Twojej paczki, tak jak to ma miejsce w przypadku przesyłki niestandardowej. To chyba jedyny plus wysyłki opon właśnie formą niestandardową.

Jak wygląda transport opon za granicę?

Koszt wysyłki opony za granicę różni się nieco od tej krajowej. Przede wszystkim do wielu krajów możesz je wysłać łącząc w pary, pomijając tutaj Szwecję. Z kolei Norwegia, Dania i Finlandia to kraje, gdzie możesz wysłać tylko w parach, a do zabezpieczenia użyć jedynie folii stretch lub termokurczliwej. Ile kosztuje wysyłka opon za granicę? Wiele zależy od konkretnego państwa. Musisz także wiedzieć, że różnicę będą widoczne w konkretnych ofertach firm kurierskich. Najlepiej więc znów porównać sobie wszystkie możliwości na platformie FastPost. Jak widzisz, wysyłanie opon w kraju i za granicą to nie taka prosta sprawa, którą możesz sobie jednak nieco ułatwić.

Wysyłka opon na palecie – czy to dobre rozwiązanie?

Godną uwagi alternatywą wysyłania opon dla paczek jest paleta. Warto zastanowić się nad tym sposobem wysyłki. Dlaczego? Między innymi dlatego, że koszt przesyłki 4 opon może okazać się nawet mniejszy od tego, gdy wybierasz cztery paczki po jednej sztuce, a już na pewno wtedy, kiedy decydujesz się na przesyłkę niestandardową i wysyłkę całego kompletu jednocześnie. Czasem może się okazać, że jeśli wymiary dwóch czy trzech opon wysyłanych jednocześnie przekroczą konkretne gabaryty, firmy kurierskie zalecą transport właśnie na palecie. Tania wysyłka opon z jej pomocą? Z pewnością o tym nie wiedziałeś. Może właśnie tak zdecydujesz się wysłać zamówione przez jednego z klientów ogumienie? Wszystko oczywiście zależy od Ciebie.